Vertrouwen wekken met een bedrijfsreportage

Bedrijfsfotografie
De essentie van fotografie is misschien wel, meer dan wat dan ook, het overbrengen van gevoel, sfeer en emoties. Zo kan de essentie van een persoon sneller gevangen worden in beelden dan in woorden en hetzelfde geldt natuurlijk voor een bedrijf.
 
Vertrouwen wekken met een bedrijfsreportage

Vertrouwen en betrouwbaarheid uitstralen is iets wat voor elke organisatie belangrijk is. En dit is exact wat de beelden uit een goede bedrijfsreportage doen. Zij tonen de mensen achter het bedrijf en de beelden die je normaal gesproken nooit ziet. En het belangrijkste is misschien wel dat dat eigenlijk op geen enkele andere manier bereikt kan worden. Vanzelfsprekend worden sfeerbeelden en emoties het makkelijkst overgebracht met beelden.
 
Als fotograaf werk ik heel veel met mensen en weet ik exact op welke manier het beste van hen naar boven gehaald kan worden. Juist beelden waarbij iedereen zich op zijn gemak voelt en zekerheid en professionaliteit uitstraalt maken de meeste indruk. Een goede bedrijfsreportage geeft degene die de foto’s ziet, het gevoel dat ook hij/zij graag voor dit bedrijf zou willen werken..
 
Wat mag een opdrachtgever van mij verwachten?
Bij een bedrijfsreportage gaat het om twee zaken: allereerst de mensen achter het bedrijf en ten tweede de fysieke bedrijfsomgeving. Met die twee zaken vang ik eigenlijk altijd de essentie van het bedrijf, ongeacht de bedrijfstak. Belangrijk is dat er interactie is tussen die twee. Mensen zijn aan het werk en dat moet ook blijken uit de beelden. Geen geforceerde glimlachen, maar mensen die bezig zijn. Dat is voor mij als fotograaf natuurlijk ook een extra uitdaging.
 
Bij een bedrijfsreportage kijken mensen meestal niet recht in de camera en zijn ze zich in veel gevallen niet eens direct bewust van het feit dat ze gefotografeerd worden. Dat maakt het veel authentieker, maar ook lastiger. Want uiteindelijk wil ik mensen op hun best vastleggen. Belangrijk aan een bedrijfsreportage is ook onderscheid. Uiteindelijk moeten de beelden van de ene reportage niet inwisselbaar worden met die van een andere. Dat betekent dat in elke foto ook iets van de essentie van het bedrijf moet zitten. Apparaten, machines en objecten met een functie die ook voor de onwetende toeschouwer in een oogopslag duidelijk.
 

Zakelijk portret
Een aanvulling met portretfoto’s van medewerkers kan gewenst zijn. Onder de tab Zakelijk portret leest u meer over de zakelijke portretfotografie.
 

Neem contact op